On-line catalogue

как искать?

8 (800) 100-5790
8 (499) 557-0470
8 (495) 695-5790
Back to main page /  Products /  Journals and magazines /  Bibliotekovedenie /  Bibliotekovedenie № 5’2009  /  Orlov V. Press Release in the System of Library PR-Technologies

Press Release in the System of Library PR-Technologies

Author: Orlov V., the editor of the Press-service of the Russian National Library, Ph.D. student at the Library Science and Theory of Reading Department of the St.-Petersburg State University of Culture and Arts.
e-mail: viktor_orlov@inbox.ru

Annotation: This article is devoted to the role, meaning, specificity and processes of creation of press release in the system of library PR-Technologies. The actuality of this theme is connected with low level of its study. There is too much «amateur creativity» in creation of library press releases that quite often do not allow reaching the result which is expected of its distribution in target audiences.

Key words: Press Release, Library, Public Relations, PR-technology, PR-specialist, Publicity, Image, Reputation.

Bibliography:

  1. Борисова О. О. Рекламно-информационные технологии библиотечной деятельности / О. О. Борисова. — СПб.: Профессия, 2006. — 320 с.
  2. Бурсина Ю. А. Библиотечный PR. Технологии создания системы доверия во внешних партнерских отношениях // Справочник руководителя учреждения культуры. — 2006. — № 5. — С.65—73.
  3. Гундарин М. Книга руководителя отдела PR: практические рекомендации / М. Гундарин. — СПб.: Питер, 2006. — 368 с.
  4. Явербаум Э. Паблик рилейшнз для «чайников» / Э. Явербаум, Р. Блай. — М.: ООО «И. Д. Вильямс», 2007. — 432 с.

Summary in russian

Read the article...

The site is created with financial support of Federal agency on the press and mass communications of the Russian Federation
RSL official site
design by Shire shag © 1999-2012 Russian State Library
For more information please contact
Свидетельство о регистрации средства массовой информации:
Эл № ФС 77-20215 от 13 декабря 2004 года.