On-line catalogue

как искать?

8 (800) 100-5790
8 (499) 557-0470
8 (495) 695-5790
Back to main page /  Products /  Journals and magazines /  Bibliotekovedenie /  Bibliotekovedenie № 1’2009  /  Kapyrina A. Study of Reference and Bibliographic Service Efficiency (Based of the Study of the National Library of Belarus)

Study of Reference and Bibliographic Service Efficiency (Based of the Study of the National Library of Belarus)

Author: Kapyrina A., Academic secretary of the National Library of Belarus
E-mail: kapyrina@nlb.by

Annotation: The article outlines the results of complex analysis of bibliographical services while taking level of contentment of user information needs into account. Results of survey that was done at the National Library of Belarus during 1997–2000 are presented.

Key words: Bibliographical services, study of effectiveness, application of electronic information resources.

Bibliography:
1. Моргенштерн И. Г. Качество и эффективность справочно-библиографического обслуживания // Советское библиотековедение. — 1991. — № 3. — С. 42–48.
2. Пилко И. С. Анализ эффективности библиографического производства и качества библиографических продуктов и услуг: метод. основы // Повышение эффективности библиографической деятельности библиотек в условиях перестройки. Вопросы библиографоведения: сб. науч. тр. / Гос. б-ка СССР им. В. И. Ленина; редкол.: В. А. Фокеев (отв. ред.) [и др.]. — М., 1990. — 116–129.
3. Полл Р. Измерение качества работы: междунар. руководство по измерению эффективности работы универс. и других науч. б-к / Р. Полл, П. Бокхорст при участ. Р. А. Хиралдо [и др.]; пер. с англ. Н. В. Соколовой; под ред. О. Ю. Устинова. — М.:
Логос, 2002. — 151с. — (Публикация ИФЛА; 76).
4. Guidenelines for implementing and maintaining virtual reference services [Electronic resourse] // Reference and user services association / Amer. Library Association. — Chicago, IL, 2004. — Mode of access: http://www.ala.org/ala/rusa/rusaprotools/referenceguide/virtrefguidelines.htm (15.12.2005).
5. Lipow A. G. The future of reference: point-of-need reference service: no longer an afterthought // Reference Services Review. — 2003. — Vol. 31, N 1. — P. 31–35.

Summary in russian

Read the article…

The site is created with financial support of Federal agency on the press and mass communications of the Russian Federation
RSL official site
design by Shire shag © 1999-2012 Russian State Library
For more information please contact
Свидетельство о регистрации средства массовой информации:
Эл № ФС 77-20215 от 13 декабря 2004 года.